Veelgestelde vragen over AfterPay - Open32


Wat is AfterPay?
AfterPay is een bekende achteraf betaalmethode , waarbij u uw aankoop pas op een later moment betaalt. Als u AfterPay in een van onze winkels gebruikt, krijgt u 10 dagen na aankoop, een digitale factuur (per e-mail) toegestuurd. Na ontvangst van de factuur krijgt u nog een betaaltermijn van 14 dagen om uw factuur te voldoen.


AfterPay in de winkels en webwinkel van Open32

Al langere periode is AfterPay een populaire betaalmethode in onze webwinkel. Vanaf nu biedt Open32 als eerste winkelketen in Nederland ook AfterPay aan als betaalmethode aan de kassa in de fysieke winkels.


Hoe kan ik gebruik maken van AfterPay?

AfterPay is exclusief voor MyCard houders, bent u al MyCard houder, dan heeft u via uw e-mailadres instructies ontvangen, waarin staat vermeld op wat voor manier u AfterPay op uw betaalkaart kunt activeren. Bent u nog geen MyCard houder, vraag er dan direct een aan in een van onze winkels.


Betaal ik meer als ik met AfterPay wil betalen?

Als MyCard houders kunt u gratis gebruik maken van de extra service die betaalmethode AfterPay u biedt.


Hoe werkt AfterPay?

Neem uw MyCard mee naar de winkel. Laat uw MyCard scannen aan de kassa. Via de kassa worden uw klantgegevens aan AfterPay doorgegeven en wordt realtime gekeken of u uw aankoop achteraf met AfterPay mag betalen.


Wat zijn de voorwaarden voor gebruik van AfterPay?

- U bent MyCard houder en hebt actief aangegeven gebruik te willen maken van de AfterPay service als klantkaarthouder;
- Om gebruik te maken van AfterPay dient u 18 jaar of ouder te zijn;
- Als u gebruik wilt maken van AfterPay is het belangrijk dat u zich kunt identificeren via een geldig identiteitsbewijs ( paspoort, ID of rijbewijs);
- AfterPay voert een gegevenscontrole uit om te bepalen of u als MyCard houder in aanmerking komt voor betalen met AfterPay;
- Aan de hand van de toetsing wordt een bestedingslimiet voor achteraf betalen vastgesteld voor u als kaarthouder;
- Het aankoopbedrag voor achteraf betalen via AfterPay is maximaal € 400,00.


Als ik mijn aankoop wil terugbrengen of in de winkel wil ruilen, moet ik dan ook nog aan AfterPay betalen?

Wanneer u binnen te retourtermijn uw aankoop terugbrengt in de winkel wordt het bedrag automatisch aan AfterPay doorgegeven. U betaalt dus alleen voor de producten die u houdt.

Waarom kan ik niet betalen met AfterPay?

Er zijn diverse mogelijke redenen waarom uw betalingsaanvraag bij AfterPay afgewezen kan zijn:


1. Bent u een nieuwe klant bij AfterPay?
Dan kan het zijn dat het bedrag voor uw eerste order te hoog ligt. AfterPay stelt uit veiligheidsoverwegingen een maximaal bedrag vast voor een eerste order. U kunt voor een lager bedrag bestellen of u kunt kiezen voor een andere betaalmethode, bijvoorbeeld voor iDEAL.

2. Heeft u meerdere bestellingen openstaan bij AfterPay?
We adviseren u om de openstaande orders te betalen, pas dan kunt u weer een volgende bestelling plaatsen via AfterPay.

3. Staat er nog een bedrag open bij AfterPay?
We raden u aan om dit bedrag eerst aan AfterPay te voldoen, alvorens u weer een nieuwe bestelling kunt plaatsen.

4. Heeft u een order nog niet betaald, ondanks dat u een herinnering heeft ontvangen?
U dient eerst de nog achterstallige orders te betalen of het te hoge achterstallige saldo te voldoen, voordat u een nieuwe bestelling kunt verrichten via AfterPay.


Heeft u bij bovenstaande suggesties niet het passende antwoord gevonden?
Neem dan contact op met onze klantenservice via 0900 40 50 602, of per e-mail via retail@afterpay.nl. Voordat AfterPay hier inhoudelijk antwoord op kan geven, verzoeken wij u een kopie van uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs aan ons te mailen. Hiermee kan AfterPay uw identiteit vast te stellen en misbruik tegen gaan. Wij conformeren ons hiermee aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Wanneer wij de gevraagde documentatie van u ontvangen, zullen wij u uitleg geven betreffende de afwijzing / weigering.

Hebt u nog meer vragen over AfterPay?
Voor meer informatie over AfterPay kunt de website van AfterPay bezoeken www.afterpay.nl.
Kijk bij de meeste gestelde vragen https://www.afterpay.nl/nl/klantenservice/vraag-en-antwoord/
Stel uw vraag aan de klantenservice van AfterPay: retail@afterpay.nl

AfterPay is ook telefonisch bereikbaar via 0900 - 40 50 60 2.
Dit informatienummer kost € 0,70 cent per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten.