Veelgestelde vragen


Hoe kan ik een account aanmaken?
Heb je nog geen online account bij OPEN32? Maak hier jouw eigen account aan. Het enige wat wij nodig hebben voor een account zijn je adresgegevens, e-mail adres en een zelfgekozen wachtwoord. Je kunt jezelf ten alle tijden aanmelden door rechts bovenaan op 'mijn account' te klilkken. Daarnaast wordt bij het afhandelen van een bestelling altijd de vraag gesteld of je al klant bent of dat je jezelf wilt registeren als vast klant van OPEN32. 

Wat zijn de betaalmogelijkheden online?
In onze online shop betaal je veilig online met:
- iDeal (internetbankieren)
- MasterCard (credit card)
- AfterPay (achteraf betalen met digitale acceptgiro)

Om betalen in onze webshop zo gemakkelijk en betrouwbaar mogelijk te maken, werken wij samen met de payment provider Adyen. Zij zijn één van Nederlands grootste specialisten op het gebied van online betalingen. Door de samenwerkinge met Adyen kunnen wij jou een volledig verzekerd betalingsproces garanderen via iDeal, binnen de digitale omgeving van je eigen bank en bij betaling met MasterCard en AfterPay. 

Wat zijn de verzendkosten?
Verzending is gratis bij bestellingen vanaf 132 euro. De verzendkosten voor bestellingen onder dit bedrag betaal je €4,95 per bestelling. Voor overige landen brengen wij € 8,- verzendkosten in rekening.

Wanneer is mijn bestelling definitief geplaatst?

Wanneer de betaling via iDeal, MasterCard of AfterPay voldaan is, word je automatisch doorgestuurd naar de bedankpagina en ontvang je een orderbevestiging per e-mail. Deze e-mail fungeert tevens als digitale factuur. 

Ik heb betaald met AfterPay, maar heb een brief ontvangen waarin staat dat ik nog moet betalen.

AfterPay is onze partner in achteraf betalen.






Wij adviseren je contact op te nemen met onze partner AfterPay. Zij rege
Neem uw MyCard mee naar de winkel. Laat uw MyCard scannen aan de kassa. Via de kassa worden uw klantgegevens aan AfterPay doorgegeven en wordt realtime gekeken of u uw aankoop achteraf met AfterPay mag betalen.



Wat zijn de voorwaarden voor gebruik van AfterPay?

- U bent MyCard houder en hebt actief aangegeven gebruik te willen maken van de AfterPay service als klantkaarthouder;
- Om gebruik te maken van AfterPay dient u 18 jaar of ouder te zijn;
- Als u gebruik wilt maken van AfterPay is het belangrijk dat u zich kunt identificeren via een geldig identiteitsbewijs ( paspoort, ID of rijbewijs);
- AfterPay voert een gegevenscontrole uit om te bepalen of u als MyCard houder in aanmerking komt voor betalen met AfterPay;
- Aan de hand van de toetsing wordt een bestedingslimiet voor achteraf betalen vastgesteld voor u als kaarthouder;
- Het aankoopbedrag voor achteraf betalen via AfterPay is maximaal € 400,00.


Als ik mijn aankoop wil terugbrengen of in de winkel wil ruilen, moet ik dan ook nog aan AfterPay betalen?

Wanneer u binnen te retourtermijn uw aankoop terugbrengt in de winkel wordt het bedrag automatisch aan AfterPay doorgegeven. U betaalt dus alleen voor de producten die u houdt.

Waarom kan ik niet betalen met AfterPay?

Er zijn diverse mogelijke redenen waarom uw betalingsaanvraag bij AfterPay afgewezen kan zijn:


1. Bent u een nieuwe klant bij AfterPay?
Dan kan het zijn dat het bedrag voor uw eerste order te hoog ligt. AfterPay stelt uit veiligheidsoverwegingen een maximaal bedrag vast voor een eerste order. U kunt voor een lager bedrag bestellen of u kunt kiezen voor een andere betaalmethode, bijvoorbeeld voor iDEAL.

2. Heeft u meerdere bestellingen openstaan bij AfterPay?
We adviseren u om de openstaande orders te betalen, pas dan kunt u weer een volgende bestelling plaatsen via AfterPay.

3. Staat er nog een bedrag open bij AfterPay?
We raden u aan om dit bedrag eerst aan AfterPay te voldoen, alvorens u weer een nieuwe bestelling kunt plaatsen.

4. Heeft u een order nog niet betaald, ondanks dat u een herinnering heeft ontvangen?
U dient eerst de nog achterstallige orders te betalen of het te hoge achterstallige saldo te voldoen, voordat u een nieuwe bestelling kunt verrichten via AfterPay.


Heeft u bij bovenstaande suggesties niet het passende antwoord gevonden?
Neem dan contact op met onze klantenservice via 0900 40 50 602, of per e-mail via retail@afterpay.nl. Voordat AfterPay hier inhoudelijk antwoord op kan geven, verzoeken wij u een kopie van uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs aan ons te mailen. Hiermee kan AfterPay uw identiteit vast te stellen en misbruik tegen gaan. Wij conformeren ons hiermee aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Wanneer wij de gevraagde documentatie van u ontvangen, zullen wij u uitleg geven betreffende de afwijzing / weigering.

Hebt u nog meer vragen over AfterPay?
Voor meer informatie over AfterPay kunt de website van AfterPay bezoeken www.afterpay.nl.
Kijk bij de meeste gestelde vragen https://www.afterpay.nl/nl/klantenservice/vraag-en-antwoord/
Stel uw vraag aan de klantenservice van AfterPay: retail@afterpay.nl

AfterPay is ook telefonisch bereikbaar via 0900 - 40 50 60 2.
Dit informatienummer kost € 0,70 cent per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten.