<< Terug naar overzicht



Ruilen en retourneren
 
 


Hoe kan ik een artikel retourneren?

Ben je niet helemaal tevreden? Je kan een aankoop altijd binnen 14 dagen retourneren. Retourneren kan op verschillende manieren: in onze winkels of per post via PostNL.
 
Retourneren in onze winkels
Heb je online een bestelling geplaatst en wil je deze retourneren? Kom naar één van onze OPEN32 of BLUE32 winkels om jouw aankoop gratis te retourneren. Bekijk onze winkelpagina voor alle verkooppunten.
 
- Retourneren in alle OPEN32 en BLUE32 winkels is gratis.
- Breng het pakket inclusief de pak- en retourbon terug naar de winkel.
- Het aankoopbedrag wordt binnen 5 tot 10 werkdagen op je bankrekening teruggestort.
- Bij een volledige retour ontvang je het aankoopbedrag terug, inclusief de verzend- en administratiekosten.
 
Retourneren per post via PostNL
Woon je niet in de buurt van een winkel of heb je geen tijd? Retourneren is ook mogelijk via PostNL. De retourkosten zijn bij deze retouroptie voor eigen rekening.
 
- Bij retourneren via PostNL betaal je alleen de pakketkosten à € 6,95 (standaardverzending tot 2 kg).
- Breng het pakket inclusief de pak- en retourbon naar een PostNL servicepunt.
- Plak de retoursticker op het pakket.
- Na ontvangst van de retourzending, wordt het aankoopbedrag binnen 5 tot 10 werkdagen op je bankrekening teruggestort.
- Bij een volledige retour, ontvang je het aankoopbedrag terug, inclusief de verzend- en administratiekosten. De retourkosten zijn voor eigen rekening en bedragen € 6,95 (standaardverzending tot 2 kg) binnen Nederland en € 16,40 voor België.

 
 

Hoe kan ik een artikel ruilen?

Ruilen is gratis en kan binnen 14 dagen in één van de OPEN32 of BLUE32 winkels. Kom langs in één van onze winkels, zodat wij je kunnen helpen bij het vinden van de juiste maat, kleur of een ander artikel. Indien er een verschil in prijs is, wordt dit binnen 5 tot 10 werkdagen teruggestort. Voor ruilen worden geen extra kosten in rekening gebracht. Ruilen is alleen mogelijk in de winkels en kan niet per post. Woon je niet in de buurt van een winkel? Het is altijd mogelijk om het artikel via PostNL te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen.

 
 

Wat is de retourtermijn voor artikelen?

Je mag de bestelde artikelen altijd passen, de retourtermijn is 14 dagen. Beslis je om deze terug te sturen, dan kun je deze binnen 14 dagen ruilen of retourneren in onze winkels of via PostNL.

 
 

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Wil je retourneren? Bij retourneren gelden een aantal voorwaarden:
 
- De ruil- en retourtermijn bedraagt 14 dagen na ontvangst van de bestelling.
- Retourneren is mogelijk in onze winkels (gratis) en via PostNL (retourkosten voor eigen rekening).
- Het ruilen van een aankoop is alleen mogelijk in onze winkels.
- Het artikel dient compleet met kaartjes, ongedragen en onbeschadigd te zijn.
- Je mag het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, zoals je in een winkel ook doet. 
- Neem bij het ruilen en retourneren in de winkel altijd de retourbon mee.
- Bij een complete retour ontvang je het aankoopbedrag terug, inclusief de verzend- en administratiekosten. 
- Bij retourneren via PostNL zijn de retourkosten à € 6,95 (standaardverzending tot 2 kg) voor eigen rekening.
- Gekozen voor AfterPay? Indien je nog niet betaald hebt, wordt de factuur aangepast of komt deze te vervallen.
  Heb je al betaald, dan wordt het bedrag teruggestort door AfterPay.

 
 

Wat zijn de kosten bij retourneren?

Niet tevreden en je bestelling retourneren? Retourneren is gratis in alle OPEN32 en BLUE32 winkels. Bij retourneren via post betaal je alleen de pakketkosten à € 6,95 (standaardverzending tot 2 kg). Retourneren vanuit België, Duitsland of Luxemburg? De retourkosten bedragen € 8,-. Bij een complete retour ontvang je het aankoopbedrag terug inclusief de verzend- en administratiekosten. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

 
 

Kan ik mijn bestelling terugbrengen in de winkels?

Ja, online bestellingen kunnen altijd gratis geretourneerd worden in alle OPEN32 en BLUE32 winkels. Bekijk onze winkelpagina voor alle adressen en openingstijden.

 
 

Moet ik de AfterPay factuur betalen bij een (deel)retour?

Heb je betaald met AfterPay, dan loopt het betalingsverkeer via AfterPay. Bij een retour betaal je alleen een bedrag voor de artikelen die je behoudt.
 
- Stuur je een gedeelte retour, dan wordt de factuur automatisch door AfterPay aangepast.
- Retourneer je de complete bestelling en heb je nog niet betaald, dan komt de factuur automatisch te vervallen.
- Heb je al betaald, dan stort AfterPay het bedrag terug op je bankrekening.
- In de winkel kan de betaling op je bestelling niet geannuleerd worden.
- Bij een retour blijft de eventuele betalingsverplichting aan AfterPay bestaan.
- Voor meer informatie of vragen over betaling via digitale acceptgiro, kun je contact opnemen met de klantenservice van AfterPay.


Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kan de bestelling wijzigen of annuleren, als deze nog niet verstuurd is. Neem voor wijzigingen of annuleren zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via tel. +31(0)26 - 203 09 32 of klantenservice@open32.nl.

In onze webshop heb je altijd bedenktijd! Binnen 14 dagen na ontvangst van het (laatste) artikel kan je de koopovereenkomst altijd zonder opgave van redenen ontbinden. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, zoals je ook in een winkel doet. Dit valt onder het ontbindingsrecht van onze klant, dat wettelijk bepaald is. Annuleer of retourneer je de volledige bestelling, dan ontvang je het complete aankoopbedrag inclusief de verzend- en administratiekosten terug.