FAQ - meest gestelde vragen
1. Hoe maak ik een account aan?
Heb je nog geen account? Maak er hier een aan. Het enige wat we nodig hebben zijn je adresgegevens, e-mailadres en een zelf gekozen wachtwoord. Je kunt jezelf te allen tijde aanmelden door rechts bovenaan op ‘account’ te klikken. Daarnaast wordt bij het afhandelen van een bestelling altijd de vraag gesteld of je al klant bent of dat je jezelf wil registreren als klant.
2. Wat is het verschil tussen bestellen met of zonder account?
Met een OPEN32 account profiteer je van vele voordelen. Zo shop je snel en gemakkelijk online, je kan zelf een wachtwoord kiezen, meerdere afleveradressen opgeven en jouw bestelhistorie bekijken. Kom je de volgende keer terug op onze website, dan kan je inloggen en bestellingen nog sneller afronden. Bestel je zonder account, dan geef je alleen de informatie op die wij nodig hebben om je bestelling te kunnen verwerken en verzenden.
3. Wat zijn de verzendkosten?
Verzending is gratis bij alle bestellingen vanaf €99,95 binnen Nederland. Is het bestelbedrag lager, dan zijn de verzendkosten €3,95 per bestelling. OPEN32 verzend wereldwijd, de specifieke kosten per land vind je hier.
4. Wat zijn de betaalmogelijkheden bij OPEN32?
Service, gemak en veiligheid, dat is wat wij belangrijk vinden bij OPEN32. Online bieden wij je verschillende betaalmogelijkheden aan:
- iDeal (internetbankieren)
- MasterCard (creditcard)
- AfterPay (achteraf betalen met digitale acceptgiro)
- Cadeaubon (alleen in de fysieke OPEN32 winkels)
- OPEN32 MyGiftcard (alleen in de fysieke OPEN32 winkels)
Om alle betalingen veilig en betrouwbaar te laten verlopen, gaan deze via payment provider Adyen. Eén van Nederlands grootste specialisten op het gebied van online betalingen. Hierdoor kunnen wij jou een veilig betalingsproces garanderen. Voor achteraf betalen in onze webshop en winkels, kan je gebruik maken van AfterPay. AfterPay voert het volledige achteraf betaalproces uit.
5. Kan ik een ander afleveradres opgeven?
Ja, bij stap 3 in het bestelproces is het mogelijk om een ander afleveradres in te vullen. Heb je een online account, dan kan je altijd meerdere afleveradressen opgeven.
6. Wanneer is mijn bestelling definitief geplaatst?
Zodra je betaling is afgerond of het achteraf betaalverzoek is goedgekeurd, word je doorgestuurd naar de bevestigingspagina. Hier staat aangegeven dat je bestelling succesvol is afgerond. Per e-mail ontvang je van ons een orderbevestiging, dit is je digitale kassabon.
7. Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Je kan de bestelling wijzigen of annuleren, als deze nog niet verstuurd is. Neem voor wijzigingen of annuleren zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via tel. +31(0)26 - 203 09 32 of klantenservice@open32.nl.
In onze webshop heb je altijd bedenktijd! Binnen 30 dagen na ontvangst van het (laatste) artikel kan je de koopovereenkomst altijd zonder opgave van redenen ontbinden. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen. Dit valt onder het ontbindingsrecht van onze klant, dat wettelijk bepaald is. Annuleer of retourneer je de volledige bestelling, dan ontvang je het complete aankoopbedrag inclusief de verzendkosten terug. Je kan de bestelling wijzigen of annuleren, als we je bestelling nog niet hebben verstuurd. Neem voor wijzigingen of annuleren zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via tel. +31(0)26 - 203 09 32 of klantenservice@open32.nl.
8. Ik heb betaald met Afterpay, maar ik heb een e-mail ontvangen waarin staat dat ik nog moet betalen.
OPEN32 kan niet in het systeem van Afterpay. Neem zelf contact op met Afterpay. Voor meer informatie of vragen over betaling via digitale acceptgiro kun je contact opnemen met de klantenservice van AfterPay.
9. Kan ik mijn MyGiftCard/Cadeaubon verzilveren op mijn online aankoop?
De MyGiftCard/Cadeaubon is alleen verkrijgbaar en in te leveren in de fysieke OPEN32 winkels. Voor vragen neem dan contact op met onze klantenservice.
10. Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
De levertijd bedraagt 1-2 werkdagen. Wordt jouw artikel bij onze winkel besteld, dan bedraagt de levertijd 3-5 dagen. Wanneer je bestelling ons centraal magazijn verlaat krijg je automatisch een mailtje met het track & trace nummer van PostNL.
11. Hoe kan ik mijn pakket volgen?
Wanneer je bestelling ons centraal magazijn verlaat krijg je automatisch een mailtje met het track & trace nummer van PostNL. Via dit nummer kun je jouw pakket volgen op de site van PostNL.
12. Ik was niet thuis op het moment dat mijn bestelling werd bezorgd, wat nu?
Ben je niet thuis op het moment van bezorging? PostNL probeert het pakket de eerstvolgende werkdag nogmaals bij je af te leveren. Lukt dit niet, dan wordt het pakket afgegeven bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Je kan het pakket daar vanaf de volgende werkdag afhalen. De bezorgdagen van PostNL zijn: dinsdag t/m zaterdag.
13. Ik heb een klacht, wat nu?
Het is voor ons heel belangrijk dat je als klant tevreden bent over de producten en de service die wij leveren. Wanneer je ontevreden bent over de kwaliteit van de producten of diensten vinden wij het belangrijk dat je direct contact met ons opneemt, zodat we dit probleem op kunnen lossen en in de toekomst kunnen voorkomen. Neem daarvoor contact met ons op via 026-2030932 of klantenservice@open32.nl.
14. Hoe kan ik iets retourneren of ruilen?
Als je jouw aankoop wil ruilen kan dat binnen 30 dagen na ontvangst. Het ruilen van een artikel kan bij één van de OPEN32 winkels.
- Het is altijd mogelijk om via PostNL een artikel te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen.
- Of kom naar onze winkels om jouw aankoop te ruilen.
15. Is mijn bestelling geslaagd?
Zodra je betaling is afgerond of het achteraf betaalverzoek is goedgekeurd, word je doorgestuurd naar de bevestigingspagina. Hier staat aangegeven dat je bestelling succesvol is afgerond.Per e-mail ontvang je van ons een orderbevestiging, dit is je digitale kassabon.
16. Is de prijs op de website inclusief BTW?
Alle prijzen die vermeld staan op onze website zijn inclusief BTW.
17. Zijn de prijzen in de winkels en webshop gelijk?
De prijzen in onze webshop zijn gelijk aan de prijzen in alle OPEN32 winkels. Sommige acties zijn alleen geldig in de webshop of juist alleen in de winkel. Hierdoor kunnen prijzen (tijdelijk) afwijken. Het is mogelijk dat bepaalde producten alleen in de webshop of winkel verkrijgbaar zijn.
18. Hoe wissel ik mijn kortingscode in?
Wil je jouw persoonlijke kortingscode inleveren? Dit kan door de code in te vullen bij ‘+ Kortingscode invoeren’ in het winkelmandje. Vul de code in en klik op ‘Korting doorvoeren’. Het kortingsbedrag is direct zichtbaar.
Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op met de klantenservice of stuur een e-mail naar klantenservice@open32.nl.
We zijn telefonisch (026 - 20 30 932) en via de mail bereikbaar op:
maandag t/m vrijdag: 9:00 - 17:00 zaterdag: 12:00 - 17:00